Saturday, July 7, 2012

Praktikal : Hari Pertama

Assalammualaikum...

Alhamdulillah, aku dah berjaya menghabiskan 4 semester sepanjang pengajian aku dan masih berbaki 2 semester lagi... cuti sem aku kali ini aku habiskan dengan berpraktikal selama 2 bulan... aku berpraktikal di Muzium Tamadun Islam Sabah (MTIS).. hari pertama aku melaporkan diri bersama kawan aku Siti Zakiah.. nama kami lebih kurang sama ja bermula dengan Siti... kami start melapor diri pada 2 Julai 2012 dan akan berakhir 09 September 2012....hehehe

Datang ke Muzium Sabah lebih kurang jam 7 pagi.. awal kan kami sampai... almaklum la hari 1st mo berpratikal.. jam 8 kami melaporkan diri dengan pihak yang menguruskan pelajar-pelajar praktikal.. bila tengok senarai nama yang berpraktikal ramai jugak yang praktikal kat Muzium Sabah nih.. bila dah melapor diri kami diberikan satu kertas yang mengandugi semua nama ketua-ketua bahagian di dalam muzium nih.. macam orientasi plak.. hehehe..

tag nama
Lepas tu kitorang kena bagi gambar dan isi maklumat diri la untuk tag nama.. hahaha.. dah la gambar yang aku bagi tu gambar masa form 3 umur 15 tahun skang dah 22 tahun.. hahaha.. memang nampak sangat perbezaan.. kami terpaksa menunggu tag nama siap baru boleh mula untuk meminta tandatangan semua ketua bahagian tetapi tak la semua kami habiskan disebabkan banyak yang xda kat pejabat...

pengalaman yang sangat-sangat best ari 1st melapor diri.. semua kakitangan ramah-ramah belaka.. boleh masuk muzium secara free.. hehehehe


2 comments:

hazwan hairy said...

all the best tau! buat prtkal shbis baik..dtg awl2 buta xpe...untug2 nnti bos ckp bgusnya dia ni awl2 pg..haha

Jiwa Lara said...

hahaha..memang hari2 pun datang awal g ofis..siap bos tgur lagi awal sampai...

GG Manchester United

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tabungan Lara

Jiwa Lara World - Bila Pena Mula Menari Menulis Kalimah Tanpa Hentinya...