Monday, June 25, 2012

Kemenangan Islam di Bumi Mesir

Alhamdulillah, Syukur kepada Allah s.w.t. akhirnya kejayaan telah berpihak kepada Ikhwanul Muslimin iaitu, Dr Muhammad Musri yang telah diisytiharkan sebagai pemerintah Kerajaan Mesir yang baru. Kemenangan beliau merupakan petanda awal kebangkitan Islam..


 Dr Muhammad Musri, Pemerintah Mesir baru..



"Saya telah diberi kuasa memerintah kamu, tetapi saya tidak terbaik dari kalangan kamu. Jika saya berbuat baik, maka bantu lah saya dan jika saya lakukan kesalahan, perbetulkanlah saya, serta taatlah kamu kepada aku selagi aku taat kepada Allah dan Rasul-Nya, tetapi jika aku menderhaka kepada Allah atau RasulNya, kamu berhutang kerana saya tidak taat. "  


Ucapan pertama Presiden Dr.Muhammad Mursi yang baru, adalah seperti ucapan yang sama pertama kali apabila Abu Bakr r.a menjadi khalifah. Ya Allah, berikan dia & kita ikhlas, menjadikan perkataan beliau & kita kepada tindakan, dan memberikan semua pemimpin negara kita yang benar!

No comments:

GG Manchester United

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tabungan Lara

Jiwa Lara World - Bila Pena Mula Menari Menulis Kalimah Tanpa Hentinya...