Wednesday, November 14, 2012

Doa Akhir Tahun dan Doa Awal Tahun

Assalammualaikum dan salam sejahtera..

Selamat Menyambut Maal Hijrah.. Semoga Tahun ini lebih baik dari tahun sebelumnya..

Doa Akhir tahun:

"Segala puji tertentu bagi Allah, Allah SWT
yang memelihara dan mentadbir sekalian
alam. Selawat dan salam ke atas junjungan
kami Nabi Muhammad dan keluarga baginda
dan sahabatnya. Ya Allah, Engkaulah yang
kekal abadi untuk selama-lamanya. Demi
kelebihan-Mu yang maha Agung dan
kemurahan-Mu yang melimpah,
sesungguhnya pada tahun baru ini aku
memohon daripada Engkau perlindungan
daripada syaitan yang direjam, pengikutnya,
tenteranya dan penolongnya dan aku
emohon perlindungan daripada nafsu amarah
yang sentiasa mendorong ke arah kejahatan
dan melalaikan aku dengan perkara yang
tidak berfaedah daripada mendekatkan diri
kepada Engkau. Selawat dan salam ke atas
junjungan kami Nabi Muhammad dan ke atas
keluarga baginda dan sahabatnya. Segala puji
tertentu bagi Allah, Allah SWT yang
memelihara dan mentadbir sekalian alam".

Doa Awal tahun:

"Segala puji tertentu bagi Allah, Allah SWT
yang memelihara dan mentadbir sekalian
alam. Selawat dan salam ke atas junjungan
kami Nabi Muhammad dan keluarga baginda
serta sahabatnya. Ya Allah, sesungguhnya
pada tahun ini aku melakukan larangan-Mu
tetapi aku belum bertaubat sedangkan
Engkau tidak reda dan melupai perkara itu.
Engkau menangguhkan azab-Mu yang
ditetapkan kepadaku. Engkau memerintahkan
supaya aku bertaubat. Sesungguhnya pada
hari ini aku memohon keampunan daripada
Engkau, ampunilah aku. Dan apa yang aku
lakukan pada tahun ini yang Engkau redai
dan Engkau janjikan pahala, maka aku
memohonnya daripada Engkau, ya Allah yan
Karim yan Zal Jalali Wal Ikram. Terimalah
permohonanku ini dan janganlah Engkau
hampakan harapanku terhadap-Mu ya Karim.
Selawat dan salam ke atas junjungan kami
Nabi Muhammad dan keluarga baginda juga
sahabatnya. Segala puji tertentu bagi Allah,
Allah SWT yang memelihara dan mentadbir
sekalian alam".

Published with Blogger-droid v2.0.9

1 comment:

Anonymous said...

gd sharing dear!

GG Manchester United

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tabungan Lara

Jiwa Lara World - Bila Pena Mula Menari Menulis Kalimah Tanpa Hentinya...