Saturday, April 16, 2011

Gara-Gara Nak Makan Burger

Penat... Capek... Tired... Semua ada... Gara-gara kepingin sangat nak burger aku ngan kawan aku pi la turun bukit.. Maklum la kolej aku kat atas bukit.. Denga harapan kat kolej Ungku Omar(KUO) ada jual burger kol 7 kitorang gerak g turun bawah.. Dalam keadaan hujan yang turun renyai-renyai.. Dengan penuh semangatnya aku ngan wani(kawan aku) turun merentasi perbukitan KIY(kolej Ibrahim Yaakub) tempat aku tinggal sekarang nie.. Dengan penuh keyakinan dan kekonfiden yang ade aku ngan wani pi menerjah kafe KUO.. terus p tanya kat kaunter... Perbualan aku ngan akak jaga kaunter tu.

Aku: akak, ade jual burger x??
Akak: takde la dek.. Orang buat burger cuti ri nie..
Aku: La, ya ke?? takpe la kak..

Dengan muka penuh kekesalan aku ngan wani pi la bergerak keluar meninggalkan kafe KUO.. Aku dah putus harapan.. Dah lama kepingin makan burger tak sampai-sampai.. Demi tidak menghampakan perut ku untuk memakan burger aku ajak wani pi Kolej Pendeta Za'ba(KPZ).. Kawan aku ade kate kat KPZ ade jual burger.. So, aku dan wani melangkah kaki menuju ke bus stop nak tunggu bas kebetulan bas ade aku dan wani terus la naik bas menuju ke destinasi yang dituju..

Memang kepingin sangat nak makan burger aku siap rancang lagi malam nie nak makan 2 biji burger... Wani pun sama gak nak beli 2 biji burger cam aku.. bekalan kat dalam bilik.. hahahaha... Setelah bas sampai, dengan penuh semangat dan keyakinannya aku dan wani mencepatkan langkah menuju ke kafe KPZ coz dah kepingin sangat nak makan.. Setelah sampai kat kafe, ronda-ronda kat kawasan kafe tengok stall burger.. tak juga jumpa.. last-last aku ngan wani dok kat meja yang disediakan.. pastu wani nampak kedai burger tu tapi TUTUP.. aduh!!punye la aku keciwa sangat-sangat..

Last-last aku ngan wani ambik inisiatif balik kolej je la.. dah la tunggu bas dekat 1 jam.. perut pun dah nyanyi lagu Lady Gaga... nak mintak di isi.. Dah sampai KIY terus je melangkah kaki naik perbukitan dan beli Char Kuey Tiaw.. Dengan penuh kehampaan.. Aku dah frust + kuciwa +semua la... aku nak sangat makan burger.... Chow dulu....
Aku nak burger.....



Selamat Membaca..

3 comments:

fizalinolie said...

Nyaman ya burger. Heee.

Jiwa Lara said...

x kesampaian lg nk mkn burger kak...

Anonymous said...

Tu laa dia. Masa kita nak makan time tu laa dia tak ada. Time kita tak nak makan benda tu bersepah-sepah jumpa orang jual. Haha.

P/s: Sorry lambat komen sebab sibuk sedikit.

GG Manchester United

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tabungan Lara

Jiwa Lara World - Bila Pena Mula Menari Menulis Kalimah Tanpa Hentinya...